בין אם מדובר בתואר ראשון או תלמיד יסודי/תיכון, למידה היא השלב החשוב ביותר להצטיין, חלק מהתלמידים ילמדו מהר מצד שני, יש כאלו שמקדישים יותר מחצי יום ללימודים כדי לעמוד ביעד שלהם. זהו פער עצום בתהליך הלימוד המוריד את המורל של תלמידים רבים. על מנת לצמצם את הפער הגדול הזה, התלמידים יכולים להשתמש בכמה טריקים בלמידה שיעזרו רבות לא לבזבז את כל היום בדחוס את הסילבוס. 

משדרגים את יכולות הלמידה

שיפור יכולות למידה עשוי לחולל שינוי בתחומים אחרים באישיותו של המטופל. אחת משיטות הטיפול אשר השינוי המושג באמצעותה ניכר כמעט בכל היבט באישיותו של המטופל היא שיטת טומטיס. שיפור יכולות למידה באמצעות מכשיר לגירוי צלילי, שהוא הכלי שבאמצעותו מיושמת השיטה, מאפשר לחדד ולשכלל את יכולת ההקשבה. הקשבה איכותית מהווה פריצת דרך משמעותית לשיפור יכולות הלמידה וליכולות רבות נוספות.

שיטת טומטיס מאפשרת לבעלי לקויות שונות להתמודד עם סרבול מוטורי, עם קשיים ברכישת השפה ובדיבור ועוד. הגירוי הצלילי מאפשר לילדים בעלי לקויות לעבד מידע שמיעתי באופן תבוני ומושכל, לשלוף מילים, להתמקד ולהתרכז במשימה שלפניהם, לחשוב באופן בהיר ולחוות הישגים והצלחות בלימודים ובחברה.

השיטה מיטיבה עם מי שמשתמשים בה ונמצאת יעילה בשיפור יכולות למידה במרכיבים מהותיים  ובהם: שיפור הזיכרון, שיפור היכולת להתרכז ולהתמקד במטרה, שיפור בקריאה וכתיבה ושיפור באיכות הקשב. מתאפשרת יכולת התמדה במטלות ובמשימות הנדרשות מהתלמיד. שיפור יכולות הלמידה בשיטה שלא נעשה בה שימוש בתרופות משחרר את הילד מתלות במועדי נטילתן והתפקוד שלו עקבי יותר בכל שעות היום.

 

מעורבות תלמידים יכולה ללבוש מספר צורות שונות בכיתה, כולל מעורבות רגשית, התנהגותית, קוגניטיבית, פיזית, חברתית ותרבותית.

בפאן ההתנהגותי

כשתלמידים מגיעים לכיתה, מגישים שיעורי בית ומשתתפים, זו מעורבות התנהגותית. לעתים קרובות, תלמידים מתנהגים במיטבם כאשר מחנכים מספקים לתלמידים אוטונומיה על ידי שילוב רעיונותיהם ודעותיהם בתוכניות הלימודים או על ידי ערבוב שגרה בכיתה כדי לשבור את המונוטוניות שעלולה להתרחש כאשר תלמידים יושבים באותו מושב, ומבצעים משימות דומות לפרקי זמן ממושכים.

בהיבט הקוגגניטיבי

מעורבות קוגניטיבית או מעורבות אינטלקטואלית היא כאשר תלמידים מפגינים התרגשות דרך החשיבה שלהם, כפי שמעידה על סקרנות ודחף לשאול שאלות וללמוד יותר מאשר רק מה שואלים אותם. מתן ביטוי לתלמידים בנושאים שהם לומדים ובחירה כיצד הם מפגינים את הידע שלהם הם דרכים מצוינות לעודד מעורבות קוגניטיבית.

שיפור יכולות למידה – והערך המוסף שהוא מביא שיפור יכולות למידה – והערך המוסף שהוא מביא
 
מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר