הפרעות קשב וריכוז - ADD / ADHD

הפרעות קשב וריכוז - ADD / ADHD הפרעות קשב וריכוז - ADD / ADHD

הפרעות בקשב, בריכוז והיפראקטיביות (ADHD) מקורן בהתפתחות פתולוגית של מערכת העצבים המרכזית. הסימפטומים לבעיה הם: קשיי קשב וריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות.
טומטיס - הנה שיטה המפעילה תוכנית אימוני הקשבה באמצעות גירוי צלילי. התכנית מבוססת על תיאוריה מקיפה ובמסגרתה נעשה שימוש במכשיר טכנולוגי מתקדם המכונה SOLISTEN.

אנשים רבים הסובלים וחווים הפרעת קשב וריכוז  ( ADD / ADHD )
הם בעלי שמיעה תקינה והקשבה לקוייה.
שיטת טומטיס משפרת קשב וריכוז.

  
הקשבה היא המיומנות הבסיסית ביותר לפני שאנו מדברים,
קוראים וכותבים אנו לומדים להקשיב.
קשב וריכוז יעיל בנוי על עיבוד שמיעתי תקין ושליטה טובה בגוף.

שיטת טומטיס מסייעת לאנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז על ידי:

- שיפור במהירות ובאיכות הקליטה והעיבוד של מידע שמיעתי
- הפחתה או הגברה של רגישות האוזן לצלילים
- שיפור ויסות חושי וגופני

הטיפול בילדים ובמבוגרים עם קלינאית תקשורת מותאם באופן אישי לאחר האבחון  -  וכולל אימוני הקשבה
באמצעות גירוי צלילי, הדרכה וייעוץ.

הרחבה בנושאים אלה: אבחון לקויות למידה, טיפול בהפרעת קשב, הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים


מה ניתן להשיג עם טיפול בהפרעת קשב?

כפי שהאנשים הפונים לעזרה שונים אחד מהשני, כך גם תגובותיהם לטיפול
יהיו שונות וייחודיות לכל אחד. יחד עם זה, יש מגוון רחב של שינויים אופייניים המתרחשים במהלך
הטיפול ואחריו.
אנשים חווים שיפור בתפקודים גופניים, תקשורתיים, התנהגותיים ורגשיים.
שינויים אלה מהווים תשתית לקשב ולמידה, ולמיצוי מרבי של היכולת האישית בעזרת קלינאית תקשורת בשיטת טומטיס ניתן לתקן ואף לפתור הפרעות קשב וריכוז או ליקויי למידה.


דוגמאות לתפקודים אופייניים בהם חל שיפור:

גופניים: שיווי משקל, יציבה, ויסות חושי, רמת אנרגיה, מוטוריקה, התמצאות.....
תקשורת, שפה ודיבור: קשר עין, מיקוד, בהירות הדיבור, איכות קולית, הבעה.....
התנהגות ורגש: גמישות, בגרות, שליטה ובקרה עצמית, ביטחון, מוטיבציה,
                              בהירות מחשבתית, תחושת כיוון בחיים....

סיפורים אישיים של ילדים:

"והכי חשוב -  מתן מרוצה מעצמו ומהישגיו!"
 סיפורו המלא של מתן בן ה-10
   
"בחדשים ספורים בלבד יצא לי להכיר את אסף האמיתי ללא המאבקים היומיומיים של החיים.
בית הספר אינו נראה מאיים כמקודם ותהליך הכנת השיעורים הפך לפשוט".
סיפורו המלא של אסף בן ה-10

"כיום, כמעט שנה לאחר הטיפול, יונתן הוא ילד רגיל בכתה ה', ציוניו גבוהים והוא מתפקד לשביעות רצון כולם: הוריו, ביה"ס, החברים והחשוב ביותר – שלו עצמו. "
סיפורו המלא של יונתן

סיפורים אישיים של מבוגרים:
"היום אני מתפקד לגמרי רגיל. אחרת לא הייתי יכול לעבוד כמתכנת מחשבים".
 סיפורו של יאיר מתוך ראיון אישי  בעיתון ידיעות אחרונות

"התחלתי להאמין שאני באמת עצלנית"
היא לא היתה מסוגלת להכין שיעורים ולהתכונן לבחינות. רק כשהיתה כבר סטודנטית בטכניון
היא הגיעה לטיפול בבעיות הלמידה והזיכרון שלה. רותם ענבר על הסטיגמה מילדות ועל השיטה שפתחה לה עולם חדש. 
סיפורה של רותם - לכתבה ב NRG לחץ כאן

    הידעת! 
      הפרעת קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות ADD/ADHD  
      -  הפרעת קשב וריכוז היא ההפרעה ההתנהגותית השכיחה ביותר בילדים.
      -  3%-8% מתלמידי בית הספר לוקים בה.
      -  הפרעת קשב קיימת גם אצל מבוגרים.
      -  סימנים אופייניים הם: אי שקט, מוסחות מוגזמת ואימפולסיביות.
      -  ההפרעה משפיעה על התפקוד בבית, במסגרת הלימודית, בעבודה ובחברה.