שיטת טיפול ייחודית בהפרעת קשב וריכוז


אנשים רבים הסובלים או חווים הפרעת קשב וריכוז (ADD / ADHD) -
הם בעלי שמיעה תקינה והקשבה לקוייה.
שיטת טומטיס משפרת הקשבה ומציעה דרכי טיפול ב- הפרעת קשב וריכוז
.
  
הקשבה היא המיומנות הבסיסית ביותר לפני שאנו מדברים, קוראים וכותבים
אנו לומדים להקשיב. הקשבה יעילה מבוססת על עיבוד שמיעתי תקין ושליטה טובה בגוף.

השיטה מתחילה עם אבחון הפרעות קשב וריכוז ו/או אבחון לקויות למידה בסיוע קלינאית תקשורת ולאחריו מתחיל טיפול לקויות למידה לאלו שחווים ליקויי למידה וטיפול ממוקד בהפרעת קשב וריכוז.


שיטת טומטיס מסייעת לאנשים בעלי הפרעת קשב וריכוז על ידי:

 שיפור במהירות ובאיכות הקליטה והעיבוד של מידע שמיעתי
 הפחתה או הגברה של רגישות האוזן לצלילים
שיפור ויסות חושי/גופני

הטיפול בילדים ובמבוגרים מותאם באופן אישי לאחר האבחון וכולל אימוני הקשבה
באמצעות גירוי צלילי, הדרכה וייעוץ.


מה ניתן להשיג מהטיפול?

כפי שהאנשים הפונים לעזרה שונים אחד מהשני, כך גם תגובותיהם לטיפול
יהיו שונות וייחודיות לכל אחד.
יחד עם זה, יש מגוון רחב של שינויים אופייניים המתרחשים במהלך
הטיפול ואחריו.
אנשים חווים שיפור בתפקודים גופניים, תקשורתיים, התנהגותיים ורגשיים.
שינויים אלה מהווים תשתית לקשב ולמידה, ולמיצוי מרבי של היכולת האישית.


דוגמאות לתפקודים אופייניים בהם חל שיפור:

גופניים: שיווי משקל, יציבה, ויסות חושי, רמת אנרגיה, מוטוריקה, התמצאות...
תקשורת, שפה ודיבור: קשר עין, מיקוד, בהירות הדיבור, איכות קולית, הבעה...
התנהגות ורגש: גמישות, בגרות, שליטה ובקרה עצמית, ביטחון, מוטיבציה, 
בהירות מחשבתית, תחושת כיוון בחיים.

טומטיס מציעה טיפול ממוקד להפרעת קשב וריכוז שמביאות לשיפור משמעותי אצל המטופלים.

סיפורים אישיים:

"בחדשים ספורים בלבד יצא לי להכיר את אסף האמיתי ללא המאבקים היומיומיים של החיים. בית הספר אינו נראה מאיים כמקודם ותהליך הכנת השיעורים הפך לפשוט".

"כיום, כמעט שנה לאחר הטיפול, יונתן הוא ילד רגיל בכתה ה', ציוניו גבוהים והוא מתפקד לשביעות רצון כולם: הוריו, ביה"ס, החברים והחשוב ביותר – שלו עצמו. "

"והכי חשוב - מתן מרוצה מעצמו ומהישגיו!"

"היום אני מתפקד לגמרי רגיל. אחרת לא הייתי יכול לעבוד כמתכנת מחשבים".
מתוך ראיון אישי בעיתון ידיעות אחרונות

רותם ענבר על שיטת טומטיס שסייעה לה להתגבר על בעיות זיכרון,קשב וריכוז וליקויי למידה. מתוך הכתבה במעריב.