ריטלין (מטילפנידט) היא תרופה המשפיעה על מערכת העצבים המרכזית על מנת
לעורר קשב ולשלוט בהתנהגות היפראקטיבית.
הטיפול בריטלין הוא סימפטומטי ובעל השפעות זמניות.
טווח השפעת התרופה מוגבל למספר שעות.

שיטת טומטיס מתאימה לאלו הנוטלים ריטלין ולאלו שחייבים או רוצים להימנע
מלקיחת התרופה!

הטיפול בשיטת טומטיס איננו תרופתי והשפעותיו על קשב וריכוז, ליקויי למידה,עיכוב התפתחותי,למידה ותקשורת או תופעות כמו תסמונת אספרגר או דיסלקציה - משמעותיות וארוכות טווח.


הטיפול הוא אישי וכולל אימוני הקשבה באמצעות גירוי צלילי, הדרכה וייעוץ ע"י קלינאית תקשורת.
השיפור מורגש בכל שעות היממה.

מתילפנידאט הנה תרופה פסיכוטרופית, אשר משתמשים בה לצורך טיפול בהפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות. תרופת המתילפנידאט, או בשמה הלועזי ריטלין משתייכת לקבוצת הפנתילאמינים לרבות אדרנלין ואמפטמין. התרופה משפיעה על מערכת העצבים המרכזית והשפעתה מרגיעה בעיות כמו היפראקטיביות, אולם השפעתה מעוררת ברמה המוחית. התרופה נחשבת לטיפול תרופתי מקובל, יעיל ונפוץ בקרב הלוקים בבעיות קשב וריכוז, אולם קיימים בה חסרונות הגורמים לרבים לחפש אחר דרכים טבעיות.


אפשר גם ללא תרופה

שיטת טומטיס- מתאימה גם לאלו הנוטלים ריטלין וגם לאלו שרוצים להימנע  מלקיחת התרופה. הטיפול בשיטה זו איננו תרופתי והשפעותיו יהיו ארוכות טווח, בניגוד לתרופה שהשפעותיה זמניות. הטיפול אישי ומבוסס על אימוני הקשבה באמצעות גירוי צלילי, הדרכה וייעוץ.

 

תופעות לוואי

קיימות תופעות לוואי בעת נטילת ריטלין, כאשר השכיחה ביותר היא חוסר תאבון. שכיחות פחות הן
כאבי בטן, כאבי ראש ונדודי שינה. תופעה נוספת היא מיקוד יתר של הילד בעת שהתרופה פועלת. ההורים המודאגים טוענים כי ילדם נראה מנותק מסביבתו ומתנהג כמו "רובוט או זומבי". קיימת תופעה שנקראת "ריבאונד" ומתייחסת למצב בו שרוי המטופל לאחר שחולפת השפעת התרופה.

 

מופיעים שינויים במצב הרוח הבאים לידי ביטוי בבכי, עצבנות וחוסר שקט. קיים מספר קטן של ילדים, אשר עלולים לפתח טיקים עם השימוש בריטלין, אולם קיימת סברה שלילדים אלו קיימת נטייה מלכתחילה לתופעות של טיקים והתרופה היא רק טריגר שזרז את התהליך.

 

חפשו דרכים טבעיות

ריטלין מהווה חשש בקרב הורים מודאגים רבים ובצדק. התרופה קיימת ותמיד ניתן ליטול אותה. אך, כדאי לנסות דרכים חילופיות וטבעיות בטרם מחליטים על טיפול תרופתי. טיפול טבעי יעיל לא פחות אולם השיפור מגיע בהדרגה ולא מיידית כמו בעת נטילת תרופה.


 

מלא פרטים כאן בכדי שנוכל ליצור איתך קשר