סיפורה של אלינור

סיפורה של אלינור סיפורה של אלינור


אלינור, בת השבע, נולדה ברומניה. היא גדלה בבית יתומים צפוף עד גיל שנה ושמונה חדשים כשהוריה המאמצים הביאו אותה לישראל.
כתוצאה מחסך גירויים עד לאימוץ, היא סבלה מאיחור התפתחותי בכל תחומי התפקוד גדילה, מוטוריקה, תקשורת, שפה ודיבור. תוך חצי שנה ממועד האימוץ, היא נכנסה ל"אחוזוני הגדילה", למדה לטפס ולרוץ, והתחילה להבין ולדבר. אלינור בלטה בסקרנותה והייתה שובת לב.

הוריה פנו למרכז טומטיס לאחר שאלינור עוכבה לשנה נוספת בגן חובה. למרות אינטליגנציה גבוהה, היא לא הייתה בשלה לעמוד בדרישות של כיתה א'.
היא הייתה זקוקה לתיווך רב. היה פער בולט בין הישגיה הלימודיים הטובים במסגרת יחידנית, בהשוואה להישגיה הדלים יחסית במסגרת קבוצתית.

בבית אלינור התנגדה לפעולות יומיומיות כמו חפיפת ראש וגזיזת צפורניים.
היא לא נרדמה לבד ועברה לישון במיטת ההורים. בבוקר היא התעקשה לקיים את כל פרטי "טקס הפרידה" כשהוריה הביאו אותה לגן. לאחר הפרידה, היא נצמדה לגננת או לסייעת. הוריה חשו "סחוטים" מתביעתה ה"אין סופית" לתשומת לב ולאישור שהיא "ילדה טובה" "מתנהגת יפה", "מציירת יפה"........

מבחינה חברתית (לדברי ההורים), אלינור "רגישה, נעלבת ובוכה מכל שטות, מתפרצת לעתים קרובות ומתקשה להתרצות. היא מתבוננת על ילדים אחרים, נמנעת מחברתם ומגייסת את הגנתם של המבוגרים בסביבה. היא אוהבת מוסיקה ולצייר, אך נושאי הציורים קבועים אמבולנסים, פציעות ודברים מפחידים".

מה הבעיה של אלינור?
למרות הישגיה המרשימים, חסך גופני ורגשי בגיל הרך השאירו את חותמם. אלינור לא הייתה בשלה במידה המצופה מילדים בבית הספר.

קשייה מתבטאים ב:
1. הפרעת ויסות חושי משמעותית ורגישות יתר שמיעתית.
2. התנהלות בעיקר על פי הרגש (כולל אימפולסיביות).
3. פער שפתי קל. שפת הדיבור שלה עברית, אבל מאז היותה עובר ומשך כמעט שנתיים גדלה בסביבה
    דוברת רומנית.

כיצד ניתן לעזור לאלינור באמצעות שיטת טומטיס?
על ידי שיפור ויסות חושי והפחתת הרגישות. תשתית גופנית איתנה ויציבה תאפשר לאלינור לפתח   דימוי גוף תקין, כבסיס לבניית בטחון עצמי ושיפור בתחום הרגשי.
על ידי מיקוד האוזניים למרכיבים השמיעתיים השונים והייחודיים של השפה העברית.

מה אלינור השיגה מהטיפול באמצעות גירוי צלילי?
לאחר אבחון לקויות למידה וכן אבחון הפרעות קשב וריכוז אלינור עברה סדרת טיפולים של ארבע יחידות (75 שעות) של גירוי צלילי ללא ריטלין במהלך שנת הלימודים.
תוך זמן קצר, ההורים והגננת דיווחו על השפעות ברורות של התוכנית.
כיום, אלינור יודעת לעבוד וכמעט לא זקוקה לתיווך. היא משתתפת פעילה ב"מליאה".
היא מדווחת ומספרת בבהירות וברציפות על קורותיה בגן - מה למדו ומה צריך להביא למחרת. היא מגלה עניין בקריאה ומרבה לתרגל כתיבה בכייף.
היא התקרבה בהדרגה לחברת הילדים - וצחוקה המתגלגל משתלב בקולותיהם של כל ילדי הגן. אלינור כבר בטוחה מספיק בכדי לעמוד על דעתה ואפילו להתווכח כשצריך!
היא שמחה, בוגרת ועצמאית יותר.
לכל הדעות, היא מוכנה עכשיו להשתלב בכיתה א' עם "כולם".