מהו אבחון לקויות למידה?



ליקויי למידה פוגעים בתפקודי למידה לרבות קריאה, כתיבה וחישוב ובאה לידי ביטוי כקושי של האדם, לרכוש ולבטא ידע באופן יחסי לבני גילו, השכלתו ומנת המשכל שלו. לקות למידה תלווה את האדם במשך כל חייו, החל מגיל ילדות ותפגע בתפקודו גם בבגרותו. כיצד מאתרים לקות למידה?
עורכים אבחון לקויות למידה. שכן, אבחון יאפשר טיפול הולם היכול לסייע רבות לאדם הסובל מלקות למידה.


אחת משיטות הטיפול היעילות היא שיטת טומטיס, תוכנית של אימוני הקשבה באמצעות גירוי צלילי
המלווה במעקב, הדרכה וייעוץ. הגירוי הצלילי מאמן את האוזן ואת המוח ומביא לשיפור בתפקודים רבים המהווים תשתית יציבה ללמידה.



חשוב לאבחן מוקדם


אבחון לקויות למידה וטיפול מוקדם, נחוצים ביותר כדי שהתלמיד יוכל להשתלב כהלכה במערכת החינוך ובחברה בכלל. חשוב להבין שלקויות הלמידה אינן זמניות ואינן נעלמות מעצמן ויכולות ללוות את האדם לאורך כל חייו. אדם אשר סובל מלקויות למידה ימשיך וייפגש עם אותם הקשיים במיומנויות הלמידה הבסיסיות גם בבגרותו ויהיה עליו למצוא את הדרכים לספק את הדרישות השונות של תהליכי החיים.

מה קורה כשלקויות למידה לא מאובחנות?

כאמור, אבחון לקויות למידה חיוני מאוד וכמה שיותר מוקדם. כאשר לקויות הלמידה אינן מאובחנות ומטופלות בשלב מוקדם, הן תגרמנה לתת הישגיות, כישלונות חוזרים ותגובת שליליות מהסביבה. לקות למידה יכולה להתגלות בשלבים שונים במהלך החיים, אולם מיד כאשר עולה חשד כל שהוא ללקות למידה יש לגשת לעשות אבחון לקויות למידה ולקבל טיפול מתאים.  

מטרותיו של האבחון

המטרה הראשונה של אבחון לקויות למידה היא בראש ובראשונה קבלת זכאות לסיוע והתאמות מגופים רשמיים כמו משרד החינוך. המטרה השנייה היא לאפשר בניית תוכנית טיפולית מתאימה. אבחון יעיל ונכון יכול לסייע רבות להצלחת הטיפול ושיפור ההישגים בבית הספר.

סיפורים אישיים: